13.7.11

Rastlös

Jag har svårt att sitta still. Något som ligger i familjen. Min mor har “krypningar” i benen och enda gångerna hon sitter stilla i mer än 10 minuter är när hon ser en film. Hon har hundratals som hon köpt på rea. Vissa av dem är bra men många är bara till för tidsfördriv. Jag har en tendens att pyssla, fixa och ordna när jag är rastlös. Senaste fixade saken är en gammal kontorsstol (40-tal tror jag) som min morfar haft i sin cykelverkstad men som senare hamnade i min fars carport. Där har den stått. Sliten och trött. Eftersom sysselsättningen för mig just nu känns som ett måste är det skönt när man lyckas göra någonting som man kan ha nytta av.

image

Här är början på projektet. En sists som behövde styras upp.


Nya tyget har jag fått av mamma. Ett lintyg som hon hittat billigt på en secondhand i Dalarna. Jag tryckte mönstret på och började med att klä om den här stolen och ska senare ge mig på mammas köksstolar…

image




image

Resultatet blev helt ok med tanke på att jag inte är tapetserare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar